Skip to main content

Posts

Vallée de l'Eyne -> Banyuls-sur-Mer

Friday August 21 We didn't expect to have such a blast today. We knew it was going to be a crest hike but not this good! Very windy though! But a gorgeous succession of peaks and mountain passes all above 2600m.  Mountain pass of (Col de) Núria 2680m Peak (Pic) d'Eyne 2786m Peak of (Pic de) Nou Fonts 2861m Peak of (Pic de) Noucreus 2800m Peak (Pic) Inférieur de la Vaca 2826m And so on... We took so many pictures!  Even after our lunch stop at Ulldeter we continued hiking above 2000m. Here I'm showing we've loaded plenty of water since it's going to be a "dry camping" tonight. There's no water at such high altitudes... We arrive at Porteille de Rotja and set camp. What a great place here too! Saturday August 22 Grrrr! I forgot my hat at camp and had to hike back to get it. I need my hat! Look, so much sun above the sea of clouds! We are entering C

Fourcat-> Vallée de Eyne

Samedi 15 août Donc, après la journée hard core d'hier on devrait se reposer aujourd'hui... Petit réveil tranquille Au bord du lac du Fourcat. Aujourd'hui le col à franchir s'appelle Col de l'Abeille. Et on y va. Tranquille. De l'autre côté c'est l'Andorre. C'est samedi et il y a la foule qui grimpe aux jolis lacs. On se croirait revenus dans les bouchons des villes, choc! Et beaucoup marchent avec des masques. On fait un point et on se rend compte qu'il va falloir marcher un peu plus si on veut retrouver Andy et Babette le lendemain comme prévu. C'est mal parti pour la journée "plus cool"... Bon! On passe par cette jolie cabane. Les nuages commencent à s'accumuler mais nous sommes confiants et décidons de continuer jusqu'au refuge de Borda de Sortany. Juste avant d'y arriver la pluie démarre. Les vestes nous protègent. On a fait une étape complète alors qu'on devait se